Wat zijn de regels als ik een product wil reclameren?

Volgens de wet heb je als consument het recht om een defect aan een product te reclameren gedurende de verwachte levensduur ervan. Je moet binnen een redelijke termijn na ontdekking van het defect reclameren, waarbij twee maanden altijd als een redelijke termijn wordt beschouwd. Wij raden je echter aan om niet te wachten met contact opnemen, maar dit zo snel mogelijk te doen om snelle hulp te krijgen.

Om recht te hebben om een defect te reclameren, moet het defect oorspronkelijk zijn en mag het niet te wijten zijn aan verkeerd gebruik van het product. Vererger het defect ook niet door het product te blijven gebruiken nadat je het defect hebt ontdekt. Normale slijtage van het product in verhouding tot zijn verwachte levensduur wordt echter niet als een defect beschouwd. Als je een verkeerd product hebt ontvangen, wordt dit uiteraard als een reclamatie beschouwd.

Neem contact op met de klantenservice en wij zullen een oplossing voorstellen, afhankelijk van het type defect. Wanneer je een eventuele compensatie aanvaardt als oplossing, dan zie je af van toekomstig reclamatie- en retourrecht voor het reeds gecompenseerde gebrek. In enkele gevallen moet je echter een redelijke vergoeding betalen voor de tijd dat je het product hebt gebruikt, die wordt afgetrokken van het bedrag dat je terugkrijgt.

Als je reclamatie wordt goedgekeurd, betalen we de eventuele verzendkosten die je hebt betaald bij je bestelling terug. Als je meerdere producten tegelijk met het gereclameerde product hebt besteld, betalen we echter niet de eventuele verzendkosten, aangezien deze kosten onafhankelijk zijn van het aantal bestelde producten. Je hoeft natuurlijk niets te betalen om het product naar ons terug te sturen. De terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt voor je bestelling. Als je reclamatie wordt geweigerd door onze retourafdeling, wordt het product naar je teruggestuurd.

Lees meer hier: Hoe kan ik een product reclameren?