Algemene voorwaarden


1. Algemeen


Het bedrijf achter de website www.ellos.nl is Ellos AB, registratienummer 556044-0264, met het adres 501 10 Borås, Zweden. De termen "wij", "onze" en "ons", zoals gebruikt in de onderstaande tekst, verwijzen naar Ellos.

Via onze website worden aankopen uitsluitend aan particulieren aangeboden. U kunt geen bestellingen plaatsen voor bedrijfs-, commerciële of ZZP-doeleinden. Om een gebruikersaccount bij ons te registreren, krediet aan te vragen of een product of producten van onze website te kopen, dient u minimaal 18 jaar oud te zijn. Als u jonger bent dan 18 jaar, kunt u uitsluitend aankopen doen met ouderlijke toestemming. Door een product of producten uit ons assortiment te kopen, via ons een verzekering af te sluiten, krediet aan te vragen, een gebruikersaccount bij ons te registreren, gebruik te maken van een van de diensten die we via onze website aanbieden en/of een van onze smartphone-apps te gebruiken, gaat u akkoord met onze huidige algemene voorwaarden en bevestigt u daarmee dat de door u verstrekte gegevens correct zijn.

We hebben het recht om deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen, zonder mededeling op voorhand. De versie van de voorwaarden die u accepteert bij het bestellen is van toepassing op uw aankoop.

1.1 Bedrijfsgegevens


E-mailadres klantenservice:
customerservice@ellos.nl

Contactformulier/FAQ:
Het contactformulier alsook een antwoord op de meest gestelde vragen vindt u op onze FAQ

Openingstijden klantenservice:
Maandag t/m Vrijdag: 8:00–16:30 uur

Adres klantenservice (géén retouradres):
Ellos, 501 86 Borås, Zweden

Retouradres:
Ellos C/O Fiege Brieselang, Havellandstrasse 6, DE-14656 Brieselang, GERMANY

Bezoekadres:
Ödegärdsgatan 6, 504 64 Borås, Zweden

Registratienummer (Zweden):
556044-0264

2. Prijzen en tarieven


Onze prijzen en tarieven kunnen onderhevig zijn aan veranderingen als gevolg van omstandigheden waarover we geen controle hebben, inclusief maar niet beperkt tot aanzienlijke veranderingen in grondstofprijzen, wisselkoersschommelingen of nieuwe btw-tarieven. Alle prijzen zijn inclusief 21% btw. Als het btw-tarief wordt gewijzigd, behouden we ons het recht om onze prijzen en tarieven dienovereenkomstig aan te passen.

2.1 Verzendkost


Gratis verzending geldt voor pakketten boven 79 EUR (na aftrek van eventuele kortingen). Voor bestellingen tussen 1–79 EUR (na aftrek van eventuele kortingen) wordt een verzendkost van 6,90 EUR in rekening gebracht.

2.2 Retourkosten en andere kosten


Retourkosten: 4,90 EUR
Kosten voor niet afgehaalde pakketten/niet aangenomen levering: 6,90 EUR


3. Bezorgingswijze


Gratis verzending geldt voor pakketten boven 79 EUR (na aftrek van eventuele kortingen). Voor bestellingen tussen 1–79 EUR (na aftrek van eventuele kortingen) wordt een verzendkost van 6,90 EUR in rekening gebracht.

Het pakket wordt rechtstreeks bij u thuis afgeleverd door DHL. U kunt er ook voor kiezen om uw pakket te laten omleiden naar een DHL-afhaalpunt, een overeengekomen afgifteplaats in de buurt van uw woning of naar een door u gekozen buur. Als u kiest voor levering op een andere locatie of bij een buur, bent u zelf verantwoordelijk voor het pakket als het na de levering verloren gaat.

Wij leveren alleen binnen Nederland. De verzendkosten, leveringsmethode en levertijd voor uw bestelling ziet u nadat u uw afleveradres bij de kassa heeft opgegeven. Uw bestelling kan in uitzonderlijke gevallen in meerdere pakketten en leveringen worden verdeeld. Zorg ervoor dat uw contactgegevens en adres correct zijn voordat u uw aankoop afrondt, aangezien deze niet kunnen worden aangepast nadat de bestelling is geplaatst.

Ons doel is altijd om uw bestelling binnen de beloofde tijd te leveren, maar soms kan er iets misgaan bij ons of bij de vervoerder. Als er een vertraging optreedt, nemen wij contact met u op. Indien de levering vertraagd is zonder dat wij u hebben geïnformeerd, vragen wij u om contact op te nemen met onze klantenservice. Bij aanzienlijke vertraging van de levering kan de aankoop worden geannuleerd.

4. Betaalwijze

Voor uw gemak bieden wij verschillende betaalwijzen aan:

Credit Card
Met kaartbetaling betaalt u direct in de kassa met uw credit card. Wij aanvaarden Visa en Mastercard. We gebruiken 3D Secure en versleutelen altijd uw kaartnummer, waardoor uw aankoop altijd veilig is.

iDeal
Met iDeal betaalt u direct via uw bankrekening.

PayPal
Met PayPal kunt u betalen met uw PayPal-saldo of met de bankkaart die gekoppeld is aan uw PayPal account.

Klarna achteraf betalen
Met achteraf betalen van Klarna kunt u uw bestelling eerst uitproberen en betaalt u pas achteraf.

Klarna gespreid betalen
Met gespreid betalen van Klarna kunt u betalen op uw eigen tempo. Uw aankoop wordt dan verdeeld in maandelijkse betalingen en zo kunt u uw producten in alle rust eerst uitproberen.

5. Overeenkomst en annuleren van bestelling


5.1 Overeenkomst


Zodra u uw bestelling heeft geplaatst, sturen wij u een orderbevestiging dat wij uw bestelling hebben ontvangen. In de meeste gevallen zal dit binnen enkele minuten gebeuren, maar soms kan het iets langer duren. Als u op een feestdag heeft besteld, kan het in sommige gevallen tot de eerste werkdag daarna duren voordat de e-mail wordt verzonden. Let er op dat de e-mail in uw spambox terecht kan komen, controleer deze als u de e-mail mist. De orderbevestiging bevestigt dat er een overeenkomst is gesloten tussen u en ons. Als we om welke reden dan ook uw bestelling niet kunnen goedkeuren, zullen we u hier zo snel mogelijk van op de hoogte stellen.

5.2 Annuleren van bestelling


Na het klikken op ""Aankoop voltooien"" is het niet langer mogelijk om wijzigingen aan te brengen in uw bestelling. In sommige gevallen is het mogelijk om een bestelling te annuleren, maar dit hangt af van hoever de verwerking in onze systemen is gevorderd. In de meeste gevallen verloopt de verwerking heel snel. Als u uw bestelling wilt annuleren, stuur ons dan direct een e-mail via het contactformulier zodat we kunnen bevestigen of dit mogelijk is. Anders heeft u de mogelijkheid om uw herroepingsrecht en retournering uit te oefenen volgens punt 6 hieronder.

6. Retourneren en ruilen


6.1 Herroepingsrecht/retourrecht


Volgens de wet heeft u als consument een wettelijk vastgelegd herroepingsrecht van 14 dagen vanaf de dag dat u uw product ontvangt, of vanaf de dag waarop u het laatste product van een bestelling ontvangt, indien de producten op verschillende tijdstippen worden geleverd. Voor uw gemak bieden wij ook een retourrecht van maar liefst 30 dagen vanaf de dag dat u uw product ontvangt. Het herroepingsrecht en retourrecht betekenen dat u het recht heeft om uw aankoop om welke reden dan ook ongedaan te maken en uw geld terug te krijgen. Uw herroepingsrecht/retourrecht geldt voor alles op onze website. Of u nu gebruik wilt maken van het wettelijk vastgelegde herroepingsrecht of ons 30-dagen retourrecht, de retourzending wordt op dezelfde manier afgehandeld.

U heeft het recht om de verpakking van het product te openen en het product te proberen/onderzoeken, maar let er op dat u het voorzichtig behandelt en alleen in de mate die nodig is om de eigenschappen en functies ervan vast te stellen. Als onze retourafdeling tijdens de retourafhandeling vaststelt dat uw behandeling van het artikel een waardevermindering van het artikel heeft betekend, kan er een vergoeding wegens waardevermindering worden toegepast. Dit bedrag zal dan worden afgetrokken van uw terugbetaling.

Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht/retourrecht hoeft u geen contact op te nemen met de klantenservice, volg gewoon de retourinstructies en stuur het artikel terug binnen 30 dagen. Als u ons toch op de hoogte wilt stellen van uw beslissing om uw herroepingsrecht/retourrecht uit te oefenen, bent u van harte welkom om contact met ons op te nemen via "Klantenservice" op onze website of via de contactgegevens vermeld in punt 1.1 van de algemene voorwaarden. U kunt ook het herroepingsformulier van ACM, gebruiken of het onderstaande formulier invullen en terugsturen naar ons. Als u ons via e-mail benadert, ontvangt u direct een bevestiging dat uw e-mail is ontvangen. Het gebruik van het formulier is volledig vrijwillig en is dus niet vereist om uw herroepingsrecht/retourrecht uit te oefenen.

Let op dat het niet als uitoefening van uw herroepingsrecht/retourrecht wordt beschouwd als u alleen afziet van het ophalen of accepteren van uw levering, zonder ons een duidelijke mededeling te geven dat u uw herroepingsrecht uitoefent. U wordt dan belast met een vergoeding voor niet-opgehaalde pakketten, zie punt 6.3. Om deze vergoeding te vermijden, raden wij u aan uw artikel altijd op te halen en vervolgens te retourneren als u uw aankoop heeft geannuleerd.

Houd er rekening mee dat u het product zonder onnodige vertraging en uiterlijk 30 dagen na de dag waarop u uw artikel heeft ontvangen, aan ons moet retourneren. Om een snelle en correcte retourverwerking te garanderen, vragen wij u om geen retouren van verschillende bestellingen in hetzelfde pakket te versturen. Mocht u hier toch voor kiezen, houd er dan rekening mee dat retourkosten in rekening worden gebracht voor elke afzonderlijke bestelling in het pakket. In punt 6.4 leest u meer over hoe u uw artikel aan ons kunt retourneren.

Als u uw volledige bestelling retourneert, betalen wij het volledige bedrag van de gekochte goederen terug, evenals eventuele standaard verzendkosten. Als u ervoor kiest om slechts een deel van uw bestelling te retourneren, betalen wij geen eventuele standaard verzendkosten, omdat deze kosten onafhankelijk zijn van het aantal producten dat u heeft besteld.

U betaalt de retourkosten, die 4,90 EUR per pakket bedragen. Lees meer over terugbetalingen in punt 6.5.

Modelformulier voor herroeping

Naar: Ellos
501 86 Borås, Zweden
E-mail: customerservice@ellos.nl

-Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*))

-Besteld op (*)/Ontvangen op (*)

-Naam/Namen consument(en)

-Adres consument(en)

-Handtekening van consument(en)
[alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend]

-Datum

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is

6.2 Ruilrecht


We bieden geen gratis ruilen aan. Als u een artikel wenst te ruilen, verwijzen we u naar het plaatsen van een nieuwe bestelling via onze website. Lees meer over hoe u kunt retourneren in punt 6.4.

6.3 Niet opgehaald pakket


Als u uw pakket niet binnen de aangegeven tijd ophaalt of in ontvangst neemt, wordt het automatisch naar ons teruggestuurd. Na de retourverwerking van uw pakket krijgt u het bedrag dat u voor de goederen in het pakket heeft betaald terug. Daarna wordt er een toeslag voor het niet-opgehaalde pakket in rekening gebracht, deze toeslag bedraagt 6,90 EUR. Indien u met Klarna heeft betaald, worden de kosten op uw factuur in rekening gebracht. Als u met creditcard, iDeal of Paypal heeft betaald, worden de kosten afgetrokken van het bedrag dat u terugkrijgt.

6.4 Hoe te retourneren


U registreert uw retour eenvoudig online via onze retourpagina. U komt op deze pagina door te klikken op de retourlink in de e-mail die u heeft ontvangen nadat uw artikel is geleverd, of door in te loggen op Mijn pagina's/Mijn bestellingen en daar uw retour aan te maken. Uw levering bevat ook een pakbon met een QR-code, die u kunt scannen om eenvoudig de retourpagina te bereiken. Als u uw retour online registreert via onze retourpagina, hoeft u geen retourformulier mee te sturen met uw retourzending, aangezien de reden van retour dan al is geregistreerd. Als online registratie niet mogelijk is en u geen retourformulier hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Retourneer uw ongebruikte producten in de originele verpakking. Als de originele verpakking onbruikbaar is, kunt u eigen materiaal gebruiken om deze te verpakken, zolang het de producten berschermd voor transport. Om een snelle en correcte retourverwerking te garanderen, vragen wij u om geen retouren van verschillende bestellingen in hetzelfde pakket te versturen. Elke bestelling heeft een uniek retournummer dat het pakket en de inhoud aan elkaar koppelt. Als er iets misgaat tijdens het transport terug naar ons, loopt u het risico alleen een terugbetaling te ontvangen voor de artikelen die gekoppeld zijn aan het retournummer op het pakket. Als u er toch voor kiest om artikelen van meerdere bestellingen in hetzelfde pakket te retourneren, houd er dan rekening mee dat retourkosten in rekening worden gebracht voor elke afzonderlijke bestelling in het pakket.

Een retourzending heeft een retourlabel nodig dat aan de buitenkant van het pakket wordt bevestigd (dat wil zeggen een label met ons retouradres en het trackingnummer van de retourzending). Dit label vindt u op de pakbon in uw pakket. Als het retourlabel ontbreekt, neem dan contact op met onze klantenservice. U vindt ons contactformulier hier of onder ‘Klantenservice’ op onze website. Bewaar het bewijs van afgifte van uw retourzending totdat u van ons een bevestiging heeft ontvangen dat uw retour volledig is verwerkt. Dit bewijs dient als bevestiging van uw retourzending. Als u met Klarna heeft betaald, moet u daarna uw factuur pauzeren bij Klarna totdat onze retourafdeling uw retour heeft verwerkt. De verwerking van een retour of klacht duurt doorgaans ongeveer 2 weken vanaf de datum waarop u het artikel heeft teruggestuurd, maar kan rond feestdagen of in drukke periodes iets langer duren.

U betaalt de retourkosten, die 4,90 EUR per pakket bedragen. Als de reden van retour een klacht is of als u een verkeerd artikel heeft ontvangen, worden er geen retourkosten in rekening gebracht.

6.5 Terugbetaling


Wanneer u gebruik maakt van uw herroepingsrecht/retourrecht, wordt de terugbetaling zonder onnodige vertraging en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van een eventuele kennisgeving dat u van uw herroepingsrecht/retourrecht gebruik wilt maken, uitgevoerd. We zullen echter geen terugbetaling doen voordat we het geretourneerde artikel hebben ontvangen of totdat u bewijs heeft geleverd dat u het artikel geretourneerd heeft, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.

De terugbetaling zal worden uitgevoerd via dezelfde betaalmethode als die gebruikt werd bij het plaatsen van de bestelling. Bij betaling met creditcard, iDeal of Paypal zal de terugbetaling worden gedaan naar dezelfde kaart/rekening waar het geld vanaf is geschreven. Houd er echter rekening mee dat het tot 5 extra dagen kan duren voordat u deze in uw account ziet vanwege de afhandelingstijd van de bank. Als u betaald heeft met Klarna, zal Klarna uw factuur bijwerken zodra de retourzending is verwerkt, maar het kan enkele dagen duren voordat ze een nieuwe factuur naar u sturen. Als u de factuur al hebt betaald, zal de terugbetaling worden verwerkt als een creditering naar Klarna. Om de terugbetaling te ontvangen, dient u contact op te nemen met Klarna.

7. Reclamatie


Op al onze goederen heeft u een wettelijke garantie. Dit betekent dat het product moet voldoen aan wat u als koper ervan mag en kan verwachten tijdens de verwachte levensduur en bij normaal gebruik. U heeft het recht om gebreken aan producten te reclameren onder voorwaarde dat het gebrek oorspronkelijk is en niet door u is veroorzaakt. Let echter op dat u binnen een redelijke termijn moet reclameren nadat u een gebrek heeft ontdekt of had moeten ontdekken. Een reclamatie die binnen 2 maanden wordt gedaan, wordt altijd als tijdig beschouwd. We raden daarom aan om uw product binnen een redelijke termijn na ontvangst te controleren. Let erop dat u een gebrek niet verergert door het product te blijven gebruiken nadat u het gebrek heeft ontdekt. Bij een goedgekeurde reclamatie gelden uw rechten volgens het Burgerlijk Wetboek.

Om te zorgen dat het reclamatieproces zo soepel mogelijk verloopt, kunt u contact met ons opnemen via het reclamatieformulier dat u hier vindt of onder "Klantenservice" op onze website. U vindt ook onze contactgegevens in punt 1.1. Omschrijf de fout en voeg foto's toe van de schade/eventueel beschadigde verpakking, bij voorkeur genomen vanuit verschillende hoeken. Onze klantenservice zal dan terugkomen met een voorstel voor actie afhankelijk van het type fout. Als u akkoord gaat met een eventuele prijsverlaging/compensatie als oplossing, ziet u af van toekomstige reclamatie- en retourrechten voor de specifiek gecompenseerde fout. Als u de goederen wilt terugsturen voor beoordeling zonder contact met ons op te nemen, volg dan de retourinstructies en geef aan dat het product beschadigd is. Lees meer over waar u de retourinstructies kunt vinden en hoe u een artikel aan ons retourneert in punt 6.4.

Bewaar het bewijs van afgifte van uw retourzending totdat u van ons bericht hebt ontvangen dat uw reclamatie volledig is afgehandeld. Dit bewijs dient als bevestiging van uw retourzending. Als u Klarna als betaalmethode heeft gekozen, kunt u uw factuur bij Klarna pauzeren tijdens het reclamatieproces totdat wij de reclamatie hebben bevestigd en verwerkt. De verwerking van een reclamatie duurt doorgaans ongeveer 2 weken vanaf de datum waarop u het artikel heeft teruggestuurd, maar kan rond feestdagen of in drukke periodes iets langer duren. Als u de retourzending zelf naar ons wilt afhandelen, kunt u het artikel naar ons retouradres sturen, dat u vindt onder punt 1.1.

Wanneer we het gereclameerde product hebben ontvangen, beoordeelt onze retourafdeling of de klacht wordt goedgekeurd. Voor de meeste soorten producten wordt de aankoop geannuleerd bij goedgekeurde klachten en wordt er een terugbetaling gedaan. Als uw aankoop wordt geannuleerd, kunnen we volgens de wet in sommige gevallen het recht hebben om een waardevermindering toe te passen, wat betekent dat u ons een vergoeding moet betalen voor het gebruik dat u van het product heeft gehad. De waardevermindering wordt in dat geval afgetrokken van het terug te betalen bedrag. De terugbetaling vindt plaats zonder onnodig uitstel en via dezelfde betaalmethode die u heeft gebruikt voor de aankoop. Lees meer over terugbetalingen in punt 6.5.

Bij goedgekeurde reclamatie betalen wij de verzendkosten en retourkosten voor het product welke u heeft gereclameerd. Als uw bestelling uit meerdere producten bestaat dan het gereclameerde product, betalen wij echter geen verzendkosten niet terug, omdat deze kosten onafhankelijk zijn van het aantal producten dat u heeft besteld. Wij betalen natuurlijk wel de retourkosten. Bij afgekeurde reclamatie wordt het product weer naar u teruggestuurd.

8. Overige


8.1 Kwitantie


U kunt uw bon digitaal downloaden wanneer u bent ingelogd op Mijn pagina’s/Mijn bestellingen door op de knop “Pakbon” te klikken. Op de digitale bon wordt het btw-bedrag per artikel weergegeven, evenals het totale btw-bedrag voor uw gehele bestelling. De pakbon die bij de levering is bijgevoegd geldt ook als bon, waarop het totale btw-bedrag voor uw bestelling wordt weergegeven. Bij ons kunt u uitsluitend als particulier kopen en niet als bedrijf, en wij wijzen u er uitdrukkelijk op dat wij geen commerciële btw-facturen voor zakelijk gebruik verstrekken.

8.2 Fraude


Wij doen aangifte bij de politie van alle fraude en datalekken, evenals pogingen daartoe, die tegen ons als bedrijf zijn gericht. Wij behouden ons het recht voor om uw aankoop te weigeren of te annuleren als wij redenen hebben om fraude, datalekken en/of ander misbruik van onze site te vermoeden.

8.3 Ondersteuning en beschikbaarheid


Ons doel is om vragen per e-mail binnen 48 uur te beantwoorden nadat we uw vraag hebben ontvangen. De tijdslimiet geldt alleen tijdens onze openingstijden (werkdagen 08:00-16:30) en voor verzoeken met betrekking tot reeds geplaatste bestellingen, reclamaties of het herroepingsrecht. In gevallen waarin we uw e-mail niet binnen 48 uur hebben beantwoord, zullen we u op de hoogte stellen van de vertraging.

8.4 Foutieve prijzen en kleurweergave


We streven er altijd naar om correcte informatie op onze website te hebben, maar soms kunnen er helaas fouten optreden. De prijs van een product of andere gerelateerde informatie kan in sommige gevallen onjuist zijn. Als een fout wordt ontdekt vóór de levering en het een duidelijke drukfout, schrijffout of prijsfout is die u had moeten opmerken, behouden wij ons het recht voor om uw aankoop te annuleren en u terug te betalen voor het product. Als dit gebeurt, zullen we u natuurlijk contacteren. We behouden ons ook het recht voor om fouten en onjuistheden in onze marketing en nieuwsbrieven en eventuele fouten in de voorraadstatus te corrigeren. Verschillende beeldschermen en beeldscherminstellingen kunnen de kleurweergave van producten op onze website beïnvloeden, dus we kunnen niet garanderen dat de tinten van de producten volledig overeenkomen.

8.5 Geschillen


Bij geschillen die wij niet kunnen oplossen, kunt u contact opnemen met één van de overheidsloketten voor consumentengeschillen in Nederland, bijvoorbeeld ACM via www.acm.nl of Consuwijzer via www.consuwijzer.nl.

8.6 Overmacht


Ellos kan niet worden bestraft voor het niet nakomen van een verplichting onder deze algemene voorwaarden, op voorwaarde dat het verzuim te wijten is aan verzachtende omstandigheden zoals hieronder beschreven en deze omstandigheden een dergelijke nakoming verhinderen, bemoeilijken of vertragen. Onder verzachtende omstandigheden vallen onder meer, maar niet uitsluitend, het handelen of het nalaten van handelen van de autoriteiten, nieuwe of gewijzigde wetgeving, arbeidsmarktconflicten, blokkades, brand, overstromingen, sabotage of een zwaar ongeval. Overmacht omvat officiële beslissingen met een negatieve impact op de markt en producten, zoals beslissingen over waarschuwingsteksten of verkoopverboden, evenals ongebruikelijke marktrecessies.

Deze voorwaarden zijn bijgewerkt op: 04-11-2025